Zarządzanie i administracja nieruchomościami
- protokolarne przejmowanie nieruchomości z pełną ewidencją jej stanu technicznego oraz formalnoprawnego
- zapewnienie bieżącej, nieprzerwanej obsługi eksploatacyjnej nieruchomości poprzez: zabezpieczenie dostaw mediów, usług komunalnych na poziomie zapewniającym prawidłowe funkcjonowanie nieruchomości wyszukiwanie usługodawców, negocjowanie i renegocjowanie warunków umów zawieranych przez Wspólnotę oraz stały nadzór i kontrola ich wykonania nadzór nad utrzymaniem czystości nieruchomości wspólnej, nadzór nad podmiotami, którym zlecono utrzymanie należytego porządku i czystości powierzchni wspólnych oraz terenów przynależnych do nieruchomości, wynikających z aktów prawnych i aktów prawa miejscowego
- bieżąca obsługa informacyjna właścicieli lokali w sprawach dotyczących części wspólnych jak i indywidualnych lokali organizowanie oraz prowadzenie zebrań Wspólnoty
- stała weryfikacja kosztów utrzymania nieruchomości, racjonalizacja wydatków, naliczanie należności, maksymalizacja zysków właściciela nieruchomości
- podejmowanie działań mających na celu uzyskiwanie na rzecz właścicieli dodatkowych przychodów z pożytków np. z tytułu najmu lub dzierżawy powierzchni wspólnych na cele handlowo-usługowe, biurowe, reklamowe
- wydawanie zaświadczeń właścicielom lokali, celem uzyskania dodatków mieszkaniowych lub zasiłków
- prowadzenie ewidencji lokali oraz ich właścicieli wraz aktualizacją i weryfikacją stanu prawnego
- opracowywanie projektów uchwał, regulaminów, statutów Wspólnoty
Obsługa finansowo-księgowa
- prowadzenie księgowości dla Wspólnoty zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa
- przeprowadzanie wszystkich operacji finansowych za pośrednictwem konta bankowego Wspólnoty Mieszkaniowej, w zakresie rozliczeń bieżących i funduszu remontowego, zgodnie z dyspozycją Zarządu Wspólnoty
- sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych dla Wspólnoty Mieszkaniowej oraz projektu planu gospodarczego w formie planu rzeczowo-finansowego
- prowadzenie rozliczeń kosztów dostaw mediów i zaliczek na pokrycie kosztów utrzymania nieruchomości oraz należności z tytułu pożytków i innych przychodów z nieruchomości
- sporządzanie obowiązujących deklaracji do Urzędu Skarbowego, ZUS, sprawozdań do GUS i innych
- windykacja należności w tym: wykonywanie czynności związanych z naliczaniem należności, odsetek i ich windykacją, zgodnie z podjętymi uchwałami Wspólnoty prowadzenie postępowań upominawczych monitorowanie prawidłowości wpłat na konto Wspólnoty, informowanie Zarząd o zaległościach i podejmowanie decyzji wraz z Zarządem o sposobie windykacji należności
- przygotowywanie dokumentów związanych z uzyskaniem kredytów termomodernizacyjnych i inwestycyjnych,
- dostęp za pośrednictwem internetu do e-kartoteki.
Obsługa prawna i doradztwo
- porady prawne związane z bieżącym administrowaniem/zarządzaniem nieruchomością wspólną,
- przygotowywanie projektów umów na dostawy, roboty bądź usługi i udział w negocjacjach przygotowywanie i opiniowanie innych dokumentów, analizowanie, doradzanie i według potrzeb opracowywanie koncepcji działania dostawców usług dla nieruchomości;
- analizowanie i doradzanie w zakresie kosztów dotyczących nieruchomości oraz sugerowanie działań optymalizacyjnych;
- analizowanie ofert dotyczących umów o dostawy, roboty bądź usługi związane z utrzymaniem nieruchomości oraz doradztwo w w/w zakresie; przygotowywanie i negocjowanie umów o dostawy, roboty bądź usługi związane z utrzymaniem nieruchomości.
Obsługa techniczna
- prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości w tym książki obiektu budowlanego
- bieżąca kontrola utrzymania części wspólnych oraz elementów wyposażenia budynków w stałej sprawności technicznej m.in. dźwigów, domofonów, instalacji
- przygotowywanie planów przeglądów technicznych wymaganych ustawą Prawo Budowlane (rocznych i wieloletnich) oraz innych planów remontowych
- zlecanie i kontrola bieżących napraw i prac konserwacyjnych budynku zlecanie okresowych przeglądów i kontroli technicznych nieruchomości oraz urządzeń stanowiących ich wyposażenie
- przedstawiane najkorzystniejszych ofert wykonawców robót budowlanych
- kontrola pracy firm wykonujących remonty i modernizacje
- doradztwo przy wyborze wykonawców i usługodawców, przygotowanie projektów umów i zleceń, negocjowanie warunków wykonania prac związanych bieżącą obsługą nieruchomości oraz planowanymi remontami Wspólnota Mieszkaniowa w sposób bezpośredni decyduje o kolejności remontów bieżących i kapitalnych, a Zarządca/Administrator dba o właściwe i terminowe wykonanie tych prac.
Pośrednictwo w obrocie nieruchomościami
- usługi świadczone w sposób profesjonalny, według najlepszej wiedzy, z uwzględnieniem preferencji Zamawiającego
- dokonanie wizji lokalnej nieruchomości
- sprawdzenie stanu prawnego nieruchomości
- pomoc w skompletowaniu dokumentów niezbędnych do zawarcia określonej transakcji
- poszukiwanie kontrahenta z wykorzystaniem swojej najlepszej wiedzy i doświadczenia
- pomoc w negocjacjach między stronami oraz w uzgodnieniach warunków transakcji